Dřevouhelná vysoká pec v Šindelové je technická památka, od roku 1958 chráněna jako nemovitá Kulturní památka České republiky. Nachází se v Krušných horách u západního okraje obce Šindelová v okrese…
Mašinky se v Krušnohoří objevily, a leskem svých kolejnic ho ozdobily. Železnice do měst a vesnic vstoupila, úsměv i vrásky jim do tváří vepsala. * Porolavím do Krušných hor po krásné železnici,…
Postaven v letech 1901 -1903. Je 190m dlouhý, má pět polí po 38 m, čtyři pilíře vysoké 12 až 29 m. největší výška traťového svršku nad terénem je 34 m. Zvolíte-li jízdu vláčkem mezi stanicemi…
Krušnohorská železnice musí překonávat nejen velké převýšení, ale také hluboká údolí. Na konci roku 1884 byla dokončena železniční trať z Hrobu přes Moldavu do Saska. Při výstavbě byl postaven přes…
Železniční most příhradové konstrukce byl postaven v druhé polovině 19. století. Byl usazen na okrajové kamenné oblouky. Most stojí na okraji vesničky Železná, překlenuje silnici vedoucí z Měcholup…
Rozvoj železnice přinesl v 19. století velký boom mnoha českým i moravským městům. Sice se objevila řada z nich, jež se zdráhala tuto novinku k sobě přivést, ale později litovala a mnohokrát tak…
Železniční společnost Rakouská severozápadní dráha při stavbě železniční trati z Ústí nad Labem do Lysé nad Labem nesměla vést koleje trati podél břehu Labe v hustě zastavěné části Litoměřic. Byla…
V bývalém hornickém městečku Pernink založeném roku 1532 saskými horníky je technickou zajímavostí impozantní klenutý kamenný viadukt (viadukt ? tedy římský most překračující údolí oblouky malého…
Tato stanice je součástí železniční tratě z Chebu do Lub u Chebu. Na první pohled to vypadá, že se nejedná o stanici mimořádnou. Je tady ale něco, co jiným stanicím chybí. Staniční budova stojí totiž…
Důležitost spojení Roudnice nad Labem s místy za řekou uznal již biskup Jan z Dražic, který nechal v letech 1333-1336 vystavět kamenný most, který byl prvním mostem přes Labe vůbec. Ale citujme ze…