Zde najdete tipy na výlety v Karlovarském a Ústeckém kraji.
Železná hůrka je úplně nejmladší sopkou v České republice. Sice mladá a já jsem starý, ale nepamatuji si nějak na to, když řádila. Naposledy byla činná na rozhraní třetihor a čtvrtohor, to znamená…
Mašinky se v Krušnohoří objevily, a leskem svých kolejnic ho ozdobily. Železnice do měst a vesnic vstoupila, úsměv i vrásky jim do tváří vepsala. * Porolavím do Krušných hor po krásné železnici,…
Postaven v letech 1901 -1903. Je 190m dlouhý, má pět polí po 38 m, čtyři pilíře vysoké 12 až 29 m. největší výška traťového svršku nad terénem je 34 m. Zvolíte-li jízdu vláčkem mezi stanicemi…
Krušnohorská železnice musí překonávat nejen velké převýšení, ale také hluboká údolí. Na konci roku 1884 byla dokončena železniční trať z Hrobu přes Moldavu do Saska. Při výstavbě byl postaven přes…
Železniční most příhradové konstrukce byl postaven v druhé polovině 19. století. Byl usazen na okrajové kamenné oblouky. Most stojí na okraji vesničky Železná, překlenuje silnici vedoucí z Měcholup…
Hlavní vlakové nádraží v Chomutově je umístěno poměrně daleko od centra města i od autobusového nádraží, kam jdete opuštěnou ulicí, kolem které nejsou prakticky žádné obydlené budovy. V noci je to…
Vlakové nádraží v Kadani je poměrně malé, je to dáno tím, že Kadaň leží mimo hlavní trasu z Chebu do Ústí. Kdo jede vlakem do Kadaně, musí vystoupit na zastávce Prunéřov, odkud ho lokálka odveze do…
Rozvoj železnice přinesl v 19. století velký boom mnoha českým i moravským městům. Sice se objevila řada z nich, jež se zdráhala tuto novinku k sobě přivést, ale později litovala a mnohokrát tak…
Železniční společnost Rakouská severozápadní dráha při stavbě železniční trati z Ústí nad Labem do Lysé nad Labem nesměla vést koleje trati podél břehu Labe v hustě zastavěné části Litoměřic. Byla…
V bývalém hornickém městečku Pernink založeném roku 1532 saskými horníky je technickou zajímavostí impozantní klenutý kamenný viadukt (viadukt ? tedy římský most překračující údolí oblouky malého…